Forum Portal Dragon Ball Strona Główna
»
Rycerze Jedi
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Portal Dragon Ball
----------------
Regulamin
Błedy
Informacje
Okrągły Stoł
Udoskonalenia
Głosowanka
Quiz Dragon Ball
Serial
----------------
Dragon Ball
Dragon Ball Z
Dragon Ball GT
Dragon Ball AF
Gry
----------------
Mugen
Budokai
Bid For Power
Earth's Special Forces
Filmy kinowe
----------------
Legendary Super Sayan
History of Trunks
Cooler Revenge
Metal Cooler
Wojownicy Dobra
----------------
Wojownicy Ziemi
Wojownicy Planety Namek
Akademia Herculesa
Wojownicy Zła
----------------
Wojownicy Frezera
Armia Czerwonej Wstegi
Saga Buu
Saga Cella
Bracia Para
Smoki Sherlongowie
Saga Majin
Saga Bebi
Sayan z planety Azarja
Inne
----------------
Filmy
Muzyka
Inne stronki
Linia Graniczna
----------------
Linia Graniczna
Filmy Star Wars
----------------
Star Wars - Mroczne Widmo cz. I
Star Wars - Atak klonow cz. II
Star Wars - Zemsta Sithow cz. III
Star Wars - Nowa Nadzieja cz. IV
Star Wars - Imperium Kontratakuje cz. V
Star Wars - Powrot Jedi cz. VI
Gry
----------------
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II
Star Wars Jedi Knight: Mysteries of the Sith
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
Star Wars: Knights of the Old Republic
Star Wars : Republic Commando
Lego Star Wars
Star Wars: Battlefront I
Star Wars: Battlefront II
Akademie
----------------
Rycerze Jedi
Wojownicy Sith
Wojska
----------------
Rebelia
Galaktyczne Imperium
Wojska Planetu Naboo
Federacja Handlowa
Republika
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Son Goku
Wysłany: Sob 20:38, 04 Cze 2005
Temat postu: Trening Otwarcia
trening: otwarcia
Już starożytni podzielili ciało ludzkie na cztery części: górną i dolną (podział przebiega na wysokości pasa, a więc biodra należą już do dolnych otwarć) oraz lewą i prawą (dzielą człowieka na dwie równe połówki) i na podstawie tego podziału stworzyli koncepcję otwarć, czyli takich miejsc, które w danej chwili są najbardziej podatne na ataki przeciwnika, gdyż nie są chronione. Na przykład, gdy stoi się w prawym pługu (pługiem nazywa się otwarcia dolne, a więc poniżej pasa), najbardziej oczywistymi otwarciami są lewy pług oraz lewy wół (wołem analogicznie nazywa się otwarcia górne). W trakcie walki istotne jest myślenie w kategoriach otwarć, podobnie jak ważne jest ich zauważenie w odpowiednim momencie. Sithyjska szkoła doradza, aby atakować jedno otwarcie za drugim, aby przeciwnik nie wiedział, gdzie wyląduje następny cios. Warto również zauważyć, że Sithowie odradzali atakowanie dolnych otwarć, ponieważ przeważnie przeciwnik mógł zaatakować w tym samym czasie górne otwarcia, mając jednocześnie większy zasięg miecza. Rada ta oczywiście nie była sztywną zasadą, ponieważ wiele technik mierzy wyraźnie w dolne otwarcia.
A oto i ćwiczenia, które pomagają zapoznać nowych adeptow z koncepcją otwarć:
Jeden z uczniów przyjmuje dowolną z postaw, a drugi ma za zadanie pchnąć go w któreś z widocznych otwarć. "Obrońca" nie robi nic. Celem tego ćwiczenia jest znalezienie słabych i silnych punktów postaw oraz nauczenie myślenia w kategoriach otwarć. W trakcie drugiego etapu tego ćwiczenia "obrońca" po pchnięciu "atakującego" stara się pchnąć samemu. W ten sposób atakujący uczy się, jak znajdować otwarcia, jednocześnie nie zostając trafionym. Ćwiczenie to powinno się wykonywać powoli. Jest to sztuczne ćwiczenie, które pozwala skupić się na idei otwarć.
Z koncepcją otwarć nierozerwalnie związana jest klasyfikacja zasłon, mających na celu "zamknięcie" otwarcia i uniknięcie trafienia. Poniżej przedstawiamy jedynie kilka najczęściej stosowanych, klasycznych zasłon w walce mieczem swietlnym.
Zasłona górna lub wysoka (zw. Hasso) jest charakterystyczna dla wojowników śmiało atakujących, ocierających się w swych działaniach o brawurę. Jest to typowa zasłona pola walki, bardzo niebezpieczna, zapewniająca najmniejszą powierzchnię i skuteczność obrony, ale stanowiąca podstawę do wyprowadzenia wielu różnorodnych cięć i przejścia do błyskawicznego ataku. Broń trzymana jest oburącz, wysoko, z emiterem blisko przy głowie, na wysokości szczęki lub ucha. Zasłona ta często stosowana była w przeszłości, szczególnie podczas wielkich wojen pomiędzy Sith i Jedi, gdzie dochodziło do wielu starć jednocześnie. Niesłychanie rzadko natomiast stosuje się ją podczas pojedynków i przypadkowych potyczek. Skuteczne stosowanie zasłony Hasso charakteryzuje szermierzy o mistrzowskim poziomie władania bronią.
http://www.sith.pl/bots/bractwo/akademia_walki/Images/10.jpg
Zasłona niska (zw. Chudan) jest najsilniejszą ze wszystkich zasłon, dającą możliwość zablokowania (przy odpowiednim zastosowaniu) większości ataków wyprowadzanych przez przeciwnika z przodu na korpus i głowę, czasami także nogi. Zasłona Chudan daje także znakomitą ochronę przed bardzo silnymi, miażdzącymi uderzeniami przeciwnika. Jako że miecz trzymany jest oburącz, rękoma wyprostowanymi i usztywnionymi w łokciach, przy mocno ściśniętych do wewnątrz ramionach niemal niemozliwe jest jego wytrącenie w takiej pozycji. Emiter miecza znajduje się na wysokości pasa, koncówka ostrza zaś mniej więcej na wysokosci głowy przeciwnika. Sylwetka lekko pochylona do przodu, mocno zaparta w podłożu na będących w wykroku, lekko ugiętych nogach. Zasłona ta jest często stosowana podczas pojedynków, szczególnie na początku starcia, kiedy przeciwnicy ustawieni są do siebie twarzami oraz kiedy obaj przeciwnicy opadają już z sił, a ich walka toczy się praktycznie w jednej płaszczyźnie.
http://www.sith.pl/bots/bractwo/akademia_walki/Images/11.jpg
Zasłona tylna (zw. Dassh) jest bez wątpienia najtrudniejszą do wykonania ze wszystkich zasłon. Jest także ekstremalnie niebezpieczna dla osoby ją stosującej. Miecz bowiem przeniesiony nad głową, skirowany emiterem pionowo w dół, tworzy za plecami wojownika barierę chroniącą plecy, która jest jednak bardzo trudna do kontrolowania. Wystarczy powiedzieć, że atak przeciwnika może spowodować, iż poddające mu się nasze ostrze zada nam samookaleczającą ranę. Trzeba także uważać, aby nie wyhylić miecza za bardzo do tyłu. Jakkolwiek pozycja końcowa pozwala na łatwą zmianę kierunku widzenia o 180 stopni, utrudnia znacznie wyprowadzenie skutecznego ataku. Zasłona Dassh może być wykonana za pomocą jednej, jak i obu dłoni. Ze względu na stopień trudności, w walce z przeciwnikiem na jej zastosowanie pozwalają sobie jedynie najznamienitsi szermierze. Zaleca się mimo wszystko jej trening także mniej doswiadczonym adeptom sztuki walki. Bez wątpienia jednak, nie powinno zaczynać się szkolenia od tego właśnie elementu.
http://www.sith.pl/bots/bractwo/akademia_walki/Images/12.jpg
Zasłona kołowa (zw. Isho) jest najlepszym znanym sposobem obrony przed pchnięciem mieczem przeciwnika. Wykonana prawidłowo, czyli koliście ostrzem w ruchu wachlarzowym, wybija miecz przeciwnika na zewnątrz. Powinna być ona wykonywana oburącz, przy czym druga ręka służy w tym wypadku jedynie do kontrolowania zatrzymania ruchu miecza. Niesłychanie ważna przy wykonywaniu zasłony kołowej jest odpowiednia praca nóg oraz ułożenie ciała. Środek bowiem okręgu zataczanego przez miecz broniącego się wojownika, powinien być wyznaczany przez czubek ostrza miecza jego przeciwnika i znajdować się wyraźnie z boku korpusu broniącego się, powyżej linii jego pasa, dlatego nawet jeśli pchnięcie było wyprowadzane z na wprost, stosujący zasłonę Isho powinien uskoczyć albo odchylić się w bok, skręcając przy tym tłów o jakieś 30-40 stopni.
http://www.sith.pl/bots/bractwo/akademia_walki/Images/13.jpg
Parowanie do cięcia (zw. Aki-ryu) nie jest typową zasłoną, ale manewrem obronnym opartym na ofensywie. Broniący się wykorzystuje całą swoją siłę do wybicia broni przeciwnika na zewnątrz, by pozostawić go nieosłoniętego przed następnym atakiem. Decydujące znaczenie ma tutaj przede wszystkim siła, ale odpowiednio szybkie i zaskakujące Aki-ryu może przynieść efekt nawet jeśli przeciwnik jest znacznie silniejszy. Parowanie to winno wykonywać się oburącz, silnie naciskając ramionami, przy mocnym wypchnięciu ud do przodu. Niesłychanie ważna jest w nim praca nóg, które winny dostarczyć odpowiedniej energii. Doskonali szermierze potrafią zastosować Aki-ryu nawet przeciwko kilku przeciwnikom naraz (Darth Maul w pojedynczej sekwencji walki zastosował parowanie do cięcia jednocześnie przeciwko Jinnowi i Kenobiemu, zbijając wspólnie oba ich miecze).
http://www.sith.pl/bots/bractwo/akademia_walki/Images/14.jpg
Wycofanie z uniesionym mieczem (zw. Do'doro) nie jest kategorią zasłon sensu stricto, ale spełnia warunki pozwalające nazwać je ruchomą zasłoną Chudan. Pozycja jak i technika trzymania miecza w tym wypadku jest identyczna jak przy klasycznej zasłonie niskiej, od której Do'doro odróżnia się jedynie tym, że wykonywane jest podczas jednostajnego ruchu w tył, unimożliwiającego podjęcie działań ofensywnych bez wcześniejszego zatrzymania i przyjęcia pozycji do ataku. Technika ta może być niebezpiczna ze wzgledu na stosunkowo duże ryzyko przeoczenia przeszkody za plecami lub danie się zapędzić w narożnik. Wielu mistrzów miecza świetlnego stosuje jednak Do'doro, aby wciągnąć swych mniej doświadczonych przeciwników do szaleńczego ataku, aby następnie błyskawicznie przejść do ofensywy (często w tym celu wykorzystuje się zamiast zatrzymania odepchnięcie przeciwnika za pomocą Mocy; w momencie kiedy rozpędzony nieprzyjaciel naciera z furią, użycie takiego odepchnięcia nie tylko załamuje jego atak, ale najczęściej pozbawia go także równowagi). Mistrzem w stosowaniu Do'doro byli imperialni Łowcy Jedi.
http://www.sith.pl/bots/bractwo/akademia_walki/Images/15.jpg
Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin